Service en garantie

Vragen en instellingen

Heeft u na het lezen van de gebruiksaanwijzing vragen over de werking van uw product? Neem graag contact op zodat we u verder kunnen helpen. U kunt hiervoor telefonisch contact opnemen of een e-mail versturen. Vooral een e-mail geeft ook ons de mogelijkheid uw vraag inhoudelijk goed te beantwoorden, zeker als het antwoord iets langer is.

Defect bij ontvangst

Indien uw product direct bij ontvangst niet goed functioneert, dan verzoeken we u binnen een termijn van zeven dagen contact met ons op te nemen. Als we het defect kunnen reproduceren, zullen we u een passende oplossing bieden.

Garantietermijn

Multifoon Hifi levert uitsluitend producten van officiële importeurs en leveranciers.

Hifi-apparatuur: garantietermijn van 2 tot 5 jaar
Luidsprekers: garantietermijn van 5 jaar

Er zijn altijd uitzonderingen op de regel. Er zijn fabrikanten die een langere garantietermijn geven of soms een levenslage garantie. Voor een aantal merken is registratie van het product noodzakelijk om van (verlengde) garantie gebruik te kunnen maken.

De servicemedewerking van de diverse importeurs kan sterk verschillen waardoor wachttijden en reparatietarieven van de diverse merken sterk uiteen kunnen lopen. Bij de samenstelling van ons merkenpakket is daarom de relatie met de importeur en de kwaliteit van de service voor ons een belangrijke factor.

Reparatie

Apparatuur voor reparatie kan in de winkel afgeleverd of naar de winkel opgestuurd worden. De kosten van transport zijn voor rekening van de eigenaar. Multifoon Hifi is niet verantwoordelijk te houden bij beschadiging of zoekraken tijdens het transport. De gemiddelde reparatietijd is doorgaans twee tot drie weken, onvoorziene omstandigheden voorbehouden .

De meeste technische diensten werken volgens een constructie waarbij reparaties tot €150,00 incl. BTW direct worden uitgevoerd. Voor reparaties die naar verwachting hoger uit zullen vallen wordt vooraf een prijsopgave gedeeld. U krijgt dan een verwachting van de reparatiekosten en tevens weet u wat er aan het apparaat gerepareerd dient te worden. Het kan voorkomen dat u niet akkoord gaat met het laten uitvoeren van de herstelling. In dit geval worden wel kosten in rekening gebracht om transport, onderzoek, en administratie te dekken. Onderzoekskosten bedragen €45,00 incl. BTW. 

Tot slot kan het in het zeldzame geval voorkomen dat een apparaat niet gerepareerd kan worden, bijvoorbeeld omdat er geen onderdelen meer verkrijgbaar zijn of omdat er geen schema’s (meer) voorhanden zijn. Dit is iets dat we vooraf in de winkel niet kunnen inschatten. Daarom, in het zeldzame geval dat het apparaat niet gerepareerd kan worden, zullen ook onderzoekskosten in rekening worden gebracht van €45,00 incl. BTW. Deze kosten komen gedeeltelijk te vervallen als u afstand doet van het apparaat of in veel gevallen volledig als u bij ons een vervangend apparaat aanschaft.